Personal Training: Μόδα ή επιστήμη;

Personal Training: Μόδα ή επιστήμη;

Καταρχάς όταν μιλάμε για personal training και ειδικά για αλλαγή σώματος αναφερόμαστε αποκλειστικά στην εκγύμναση με βάρη.Έχω αναφέρει τους λόγους στο παρελθόν,απλά το επισημαίνω για να μπορέσετε να κατανοήσετε ευκολότερα το άρθρο.

Όταν έχεις να κάνεις με το ανθρώπινο σώμα, μόνο και μόνο από αυτό, το αντικείμενο που ασχολείσαι περιέχει επιστήμες. Επιστήμη σημαίνει γνώση, μόρφωση, εκπαίδευση. Επομένως η εκγύμναση χωρίς την επίβλεψη ενός ειδικού είναι ελλιπής και μάλιστα επικίνδυνη.

 

Προπονητικό κομμάτι:

Για να σχεδιάσει ένας γυμναστής ένα προπονητικό πλάνο, θα πρέπει να γνωρίζει προπονητικά συστήματα,αρχές εξάσκησης ,αρχές προπόνησης κτλ...Αυτές είναι οι γενικές γνώσεις .Όταν μιλάμε για προσωπική εκγύμναση εκεί μπαίνει η εξατομίκευση ,η φαντασία ,η εμπειρία και άλλοι παράγοντες.

 

Διατροφικό κομμάτι:

Η διατροφή η οποία προσαρμόζεται σε ένα προπονητικό πλάνο ,δεν έχει καμία σχέση με μια απλή διατροφή για να χάσεις κιλά.Με το πρώτο αλλάζεις το σώμα σου και φτιάχνεις τους μηχανισμούς σου,με το δεύτερο καταστρέφεις τα συστήματα σου ,ρίχνεις το μεταβολισμό σου ,χάνεις μυικότητα και όλα αυτά για να ικανοποιήσεις την ένδειξη στη ζυγαριά. Συγκεκριμένα έχουμε διατροφική παρακολούθηση βάσει αποτελεσμάτων και προόδου. Δε γίνεται να βγάζεις τη διατροφή κάθε 10,20,30 ημέρες.Το σώμα θα αποφασίσει τις αλλαγές αυτές.

👉Νομίζω έχετε μπει περίπου στο κλίμα για την εξειδίκευση που χρειάζεται αυτό το κομμάτια. Η ψυχολογία του ασκούμενου,η ζωή του,η διατροφή του,η απόδοση του,ο ύπνος του ,σε αφορούσε όλα.

Θα ήθελα να σκεφτείτε τις εξής ερωτήσεις:
❓Ποιες ασκήσεις πρέπει να χρησιμοποιήσετε στο πρόγραμμα εκγύμνασης;
❓Με ποια σειρά θα τις τοποθετήσετε ;
❓Πόσα σετ πρέπει να κάνετε;
❓Πόσες επαναλήψεις;
❓Πόσα γραμμάρια μακροδιατροφικών στοιχείων ;

Και αυτές είναι οι απλές ερωτήσεις....

❓Πώς θα έχω συνεχή πρόοδο και βελτίωση;
❓Πώς θα χτυπήσω συγκεκριμένα σημεία που θέλω να βελτιώσω ;
❓Πώς θα κάνω καύση λίπους χωρίς να χάσω μυικό ιστό;
❓Πώς θα συνεχίσω να χτίζω μυϊκά κιλά ;

Όταν ένας γυμναστής αναλαμβάνει ένα άτομο ,θα πρέπει το μυαλό του να φεύγει 3-4 προγράμματα μπροστά πριν σχεδιάσει το προπονητικό του πλάνο ,καθώς επίσης και να έχει ευελιξία στην εφαρμογή του.Ένα προπονητικό πλάνο είναι ένα χαρτί.Όλο το παιχνίδι γίνεται στο εφαρμοσμένο κομμάτι ,στο οποίο πρέπει να κινηθείς αναλόγως με τις αντιδράσεις του σώματος και του οργανισμού.

✔️Μήπως τελικά η προσωπική εκγύμναση έχει επιστημονική προσέγγιση και δεν είναι απλά ένας γυμναστής που εκτελείτε μαζί του το πρόγραμμα επειδή είναι μόδα;

📌Θα σας πληροφορήσω λοιπόν ότι η προσωπική εκγύμναση είναι αναγκαία ,αν θέλετε αποτέλεσμα και αποφυγή τραυματισμών,αρκεί απέναντι σας να έχετε έναν ειδικό πλήρως καταρτισμένο στο αντικείμενο αυτό

Καλή σας ημέρα...

Διονύσης Φέξης

Personal Trainer

Χώρισα 2017. All rights Reserved.